دستگاه cnc سنگ کاری

موارد استفاده از دستگاه CNC سنگ

مقدمه

برای سهولت در کارها در قرن های اخیر دستگاه های صنعتی زیادی اختراع شده است و این دستگاه ها هر کدام دارای قابلیتی برای آسان کردن کارها هستند. در قدیم استفاده از سنگ برای تزئینات و کاربردهای دیگر که نیاز به فرم دهی سنگ داشت با سختی های زیادی همراه بوده است ولی امروزه با اختراع دستگاه های مختلفی بسیاری از این مشکلات حل شده است و دستگاه ها به افزایش کمی و کیفی کار افزوده اند.

دستگاه cnc سنگ کاری

برای مصارف مختلفی نیاز به شکل دهی و حکاکی بر روی سنگ وجود دارد. در معماری و مجسمه سازی از دیرباز برای حکاکی بر روی سنگ راه های مشقت باری مورد استفاده قرار می گرفته است ولی با توسعه ی دستگاه های صنعتی برای کم شدن سختی هایی که بر دوش نیروی انسانی است از دستگاه های مدرنی مانند دستگاه CNC سنگ استفاده می شود. این دستگاه ها علاوه بر کم کردن زمان برش و شکل دهی انواع سنگ ها باعث ایجاد طراحی های متفاوت بر روی آن ها می شود. استفاده از دستگاه هایی که حکاکی را سریع می کند امکان استفاده ی همه ی اقشار جامعه را از زیبایی های برش بر روی سنگ در مکان های مختلف فراهم آورده است. با استفاده از این دستگاه ها علاوه بر ایجاد تنوع احتمال خطای انسانی به حداقل می رسد و طرح دلخواه با سرعت زیاد بر روی سنگ حک می شود.

این دستگاه ها با استفاده از برنامه ریزی و نرم افزارهای گرافیکی و سه بعدی طراحی و برش زنی می کنند. متریال های گوناگونی را می توان با استفاده از این دستگاه برش زد و در برش سنگ کمترین خطا را دارند. در صورت بروز هر گونه اشکال در کارایی دستگاه و پیدا کردن تعمیرکار cnc تهران با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دستگاه حکاکی CNC روی سنگ

کار با دستگاه cnc سنگ

برنامه ی مشخص برای تراشکاری بر روی سنگ به سیستم های کامپیوتری داده می شود و این دستگاه با استفاده از تیغه های مخصوصی که نوک آن از الماس ساخته شده است سنگ ها را تراش می دهد. طراحی دقیق این دستگاه به دلیل برنامه ای است که به دستگاه داده می شود به همین دلیل امکان خطا در آن بسیار کم می شود. با استفاه از تیغه های مخصوص می توان به راحتی مدل های دیجیتال مورد نظر را با ظرافت زیاد بر روی سنگ حک کرد. دقت عمل اینگونه دستگاه ها به قدری زیاد است که امکان خطا در آن ها بسیار کم می شود و حرکت و تغییرات تیغه در آن میلی متری است. از این دستگاه ها می توان در موارد مختلفی مانند، تزئینات نمای بیرونی ساختمان، فرم دهی ستون ها و نقش و نگار بر روی آن ها، روشویی، سنگ قبر و دیگر محصولات با استفاده از این دستگاه به راحتی انجام می شود. در سال های اخیر از دستگاه CNC برای نماهای مختلف ساختمان های سنگی استفاده می شود و تنوع بی نظیری را از طرح ها و نقش ها بر روی سنگ به وجود آورده است.

قطعات دستگاه cnc سنگ

دستگاه های CNC برای هر طرح و متریالی نیاز به لوازم جداگانه دارد و برای استفاده از آن ها بهتر است توانایی هر کدام از دستگاه ها را بشناسیم. در دستگاه های CNC نمونه هایی مانند دیسک و وکیوم پد و محور ورتاری قابل تغییر هستند. قابلیت دستگاه با افزایش محور روتاری بیشتر می شود. محورهای روتاری میزان چرخش را روی سنگ مشخص می کند و چرخشی که این محور دارد باعث ایجاد طرح های دلخواه می شود. سرستون ها با توجه به قطر خود نیاز به روتاری با قطر میلیمتری مشخصی دارد. به دلیل بسته شدن سنگ ها به صورت طبیعی و بریده نشده بر روی دستگاه، برای استفاده از آن ها باید قطر روتاری را در نظر گرفت.

قطعات داخلی دستگاه cnc

برای کنترل دستگاه از راه دور استفاده از ریموت کنترل در کارگاه های بزرگ گزینه ی بسیار مناسبی است. برای سنگ های بزرگی مانند اسلب ها استفاده از میزهای بزرگ ضرورت دارد. برای کارایی بیشتر دستگاه های بزرگ از میزهای هیدرولیک یا جک اسلب استفاده ی زیادی می شود. برای افزایش کار دستگاه بهتر است از اسپیندل ها استفاده کرد. برای دستگاه های چهار هد می توان همزمان چهار قطعه را با هم تولید کرد و با این کار در زمان و هزینه ها صرفه جویی کرد. نتیجه ی کار در استفاده از امکانات بیشتر دستگاه سرعت و تیراژ بالا خواهد بود. برای دریافت کدهای دستگاه از نرم افزارهای آرتکم و پاورمیل استفاده می شود.

خرید دستگاه cnc سنگ

برای خرید دستگاه CNC باید اطلاع کلی درباره ی انواع دستگاه ها و کارایی آن ها داشته باشید تا بتوانید دستگاهی متناسب با کار خود را خریداری و استفاده کنید و نیازی به استفاده از دستگاه های گران قیمت برای پروژه های کوچک نباشد. برای سنگ تراشی های عادی استفاده از دستگاه سه محور برای پیشبرد کار گزینه ی ایده آلی به حساب می آید. با استفاده از این دستگاه می توان ظروف سنگی، کتیبه ها و دیگر محصولات را به راحتی تراش داد و ساخت. کاربرد های بیشتر مانند سرستون و پاستون به دلیل ایجاد عمق بیشتر در طراحی نقش مورد نظر نیاز به دستگاه چهار یا پنج محور دارد. هر چقدر تعداد محورها بیشتر باشد قیمت دستگاه گسترش پیدا خواهد کرد. در تعیین قیمت دستگاه اسپیندل ها نیز نقش اساسی دارند. زیاد شدن تعداد اسپیندل ها باعث افزایش قابلیت های دستگاه و تیراژی که می توان طراحی کرد، می شود. برای آشنایی با انواع دستگاه ها مانند دستگاه کات cnc با شماره های درج شده در سایت سی ان سی توسکا تماس بگیرید.

نتیجه گیری

برای تهیه ی دستگاه CNC سنگ و استفاده از آن در مصارف مختلفی مانند، ساخت ستون و سرستون در مراکز تجاری، اداری و مسکونی، حکاکی بر روی مجسمه ها و ساخت نیمکت، راه پله و شومینه ی سنگی بهتر است با توجه به میزان کارایی، دستگاه ها انتخاب و خریداری شوند و بعد از طراحی به وسیله ی دستگاه با توجه به نوع کار و متریال مورد استفاده دستگاه را تنظیم کرد. برای اطلاع از شرایط خرید و تعمیر انواع دستگاه ها مانند، خرید و فروش دستگاه cnc با شماره های درج شده در سایت سی ان سی توسکا تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.