بهترین کنترلر CNC

کنترلر CNC و تقسیم بندی انواع کنترلر موجود در بازار

مقدمه

دستگاه سی ان سی در صنایع مختلفی مانند چوب و فلزات توانسته است بسیاری از موانع را بر طرف کند. نقوشی که اینگونه دستگاه ها با دقت بالا به وجود می آوردند علاوه بر زیبایی به سهولت در کار نیز کمک کرده است. استفاده از کنترلر باعث سهولت اپراتور برای اعمال طرح های مختلفی بر روی دستگاه سی ان سی می شود. دستگاه را به وسیله ی رایانه و با واسطه ی کنترلر به کار می اندازند و طرح های برنامه ریزی شده را به آسانی اعمال می کنند. در این مقاله درباره بهترین کنترلر CNC توضیح داده شده است.

خدماتی مانند تعمیر دستگاه cnc و دیگر خدمات مربوط به این دستگاه ها در مجموعه ی سی ان سی توسکا انجام می شود.

کنترلر CNC چیست

برای استفاده از دستگاه سی ان سی باید از کنترلر استفاده کرد. این دستگاه مانند حافظه ی انسان عمل می کند و برای کنترل عمکرد دستگاه جزء اساسی به حساب می آید. برنامه هایی که به دستگاه های سی ان سی داده می شود. توسط این دستگاه کنترل شده و اجرایی می شوند. برای عملکرد درست دستگاه بهتر است از کنترلری استفاده شود که کیفیت خوب و دقت بالایی داشته باشد. برای اجرای طرح هایی که به برنامه ی اتوکد در یارانه داده می شود باید به وسیله ی این دستگاه عمل کرد. اغلب کدها بر روی دستگاه سی ان سی قابل شناسایی نمی باشند. برای خوانش دقیق کدها باید عملیات ترجمه ی کد استفاده شود. برای انجام ترجمه ی این کدها باید دستگاه کنترلر cnc را به کار انداخته و به کمک نرم افزار کدهای طرح به کدهایی قابل خواندن تبدیل می شوند تا دستگاه بتواند از آن ها استفاده کند.

کنترلر CNC چیست

انواع کنترلر دستگاه CNC

کنترلرها انواع مختلفی دارند. استفاده از این کنترلرها با توجه به نوع دستگاه مشخص می شود. این دستگاه را بر اساس ساختار آن طبقه بندی می کنند. بهترین کنترلر CNC شامل موارد:

  • کنترلرگر سی ان سی (Stand Alone)

این نوع از کنترل گر از نظر قدرت بسیار با کیفیت است و نسبت به دیگر انواع کنترل گرها کارایی بیشتری دارد. مشخصاتی که این قطعه را از دیگر قطعات متمایز می کند شامل موارد زیادی است. دستگاه های کنترل گر اغلب با یارانه کار می کنند ولی Stand Alone عملکردی مستقل از یارانه دارد. سرعت این مدل کنترل گر باعث سهولت در کارها می شود. برای استفاده از این محصول باید از سخت افزارها استفاده کرد زیرا توابع آن به وسیله ی این سخت افزارها برنامه ریزی می شوند.

  • کنترلر سی ان سی Semi PC Based   

برای استفاده از کنترلر Semi PC Based  می توانید قبل از انجام کار از مشخصات مربوط به آن آگاهی لازم را به دست بیاورید. عملکرد این دستگاه به کامپیوتر وابسته است و برای استفاده از دستگاه باید یک برد مخصوص نیز در کنار آن حضور داشته باشد. در پردازش سی ان سی استفاده از برد اجتناب ناپذیر است زیرا بخش عمده ای از این پردازش توسط برد انجام می شود. این کنترل گر به وسیله ی سیم به کامپیوتر وصل ی شود و برنامه ای را که به نرم افزار داده شده به وسیله ی آن اعمال می شود. در استفاده از این مدل کنترل گر نباید انتظار سرعت زیاد داشت.

کنترلر سی ان سی Semi PC Based   

  • کنترل سی ان سی (PC Based)

استفاده از دستگاه کنترل گر PC Based از دیگر انواع آن بیشتر است. پردازش از طریق این کنترل گر فقط به وسیله ی کامپیوتر انجام می شود. با بالا رفتن سرعت کامپیوتر پردازش نیز سریع تر خواهد بود. البته سرعت کنترل گرها همیشه به یک شکل نیست و بسیار متغیر هستند. سرعت این مدل از کنترل گرها نیز به سرعت کامپیوتر بستگی دارد. برای استفاده از این کنترل گر نیاز به واسطه گری یک برد است که حد واسط کامپیوتر و دستگاه قرار بگیرد. سرعت کنترل گر ها به ورودی و خروجی برد بستگی دارد. در صورتی که ورودی برد بیشتر باشد سرعت دستگاه نیز بیشتر خواهد بود.

بهترین کنترلر CNC

برندها کیفیت مختلفی دارند. کیفیت این دستگاه با توجه به برندی که آن را تولید می کند متغیر است. برخی از برندها به دلیل کارایی بالایی که دارند با قیمت بیشتری در بازار عرضه می شوند. از انواع برندها می توان به برند فاگور ساخت ژاپن، برند مازاترول ساخت آلمان، برند جی اس کی چین، برند آلن برادلی آمریکا، برند زیمنس آلمان، برند فانوک اسپانیا، برند یسنک ژاپن، برند هرمله  و هایدن آلمان، اشاره کرد. برندهای زیمنس آلمان و برند فانوک ژاپن از بین همه ی دستگاه های کنترل گر طرفداران بیشتری دارد. برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه کات cnc می توانید با گروه تخصصی توسکا از طریق وب سایت این مجموعه در ارتباط باشید.

بهترین کنترلر CNC

قیمت کنترلر CNC

قیمت انواع کنترلر دستگاه CNC بر اساس برند آن تعیین می شود در صورتی که قصد خرید این دستگاه را دارید باید پیش از هر چیز از قدرت و سرعت دستگاه اطمینان حاصل کنید. سرعت کنترل گرها در افزایش سرعت استفاده از دستگاه سی ان سی نقش تعیین کننده ای دارد به همین دلیل برای خرید بهترین کنترلر CNC باید به آخرین فاکتوری که دقت می کنید قیمت این دستگاه ها باشد زیرا دستگاه های مدرن بهره وری بالاتری دارند. برای اطلاع از کارایی و بهره وری انواع دستگاه سی ان سی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تعویض کنترل گر در سی ان سی توسکا

کلینیک تخصصی سی ان سی با سال های سابقه در زمینه ی خرید و فروش دستگاه های cnc چوب و سنگ برای خرید انواع کنترل گرها مشاوره ی تخصصی به مشتریان عزیز می دهد. تعویض و تبدیل انواع کنترلرهای (MACH3 – RADONIX – DSP – TEX – SYNTEC ) زیر نظر افراد متخصص در مجموعه ی ما انجام می شود و برای سهولت در انجام کارها بهترین خدمات با قیمتی منطقی و به صرفه انجام خواهد شد. در صورتی که نیاز به استفاده از دستگاه های سی ان سی در صنایعی مانند سنگ و چوب را دارید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.