کار تعمیر کار سی ان سی چیست

کار تعمیر کار سی ان سی چیست ؟

قبل از بیان اینکه کار تعمیر کار سی ان سی چیست ، بهتر است مقداری با دستگاه CNC آشنایی پیدا کنیم.

آشنایی با دستگاه سی ان سی

دستگاه سی ان سی یک فرز صنعتی می باشد که به وسیله ی نرم افزار های کامپیوتر کنترل و هدایت می شود. این دستگاه دخالت نیروی انسانی در برش و شکل دهی قطعات را کاهش می دهد. برای هدایت کار افراد می‌توانند طرح ها را به نرم افزار گرافیکی منتقل کنند و باقی کار با دستگاه سی ان سی انجام می شود. این دستگاه با دقت بسیاری در اندازه گیری انجام می شود؛ به طوری که برش قطعات بسیار دقیق و مرتب می باشند. با استفاده از دستگاه سی ان سی قطعات ظریف و دقیق را با کیفیت بالا تولید می کنید. این دستگاه توانایی تولید قطعات پیچیده و دشواری را دارد؛ به طوری که این دستگاه در خودروسازی، ماشین های حکاکی، ماشین های لیزر، قطعه سازی صنایع نفت و خودرو و جواهر سازی کاربرد دارد. همانطور که می دانید هر دستگاهی به تعمیر نیاز دارد، بنابراین کار نگهداری این دستگاه با تعمیرکار cnc تهران می باشد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه سی ان سی

دستگاه CNC از قطعات بسیار مهمی تشکیل شده است که هر کدام کاری را انجام می‌دهند. اجزای تشکیل دهنده دستگاه سی ان سی شاسی، سر موتور ها، بال اسکرو، چرخ دنده ها، تسمه تایم ریل واگن می باشند. مهم ترین و اصلی ترین اجزای این دستگاه شاسی آن است. این بخش از شاسی از جوش co۲ استفاده می کند. موتور های حرکتی دستگاه CNC معمولابه دو نوع موتور سرو موتور و استپ موتور تشکیل می شود که این موتور از دقت بالایی برخوردار است. تسمه تایم برای تبدیل حرکت خطی استفاده می‌شود که در چاپ گر ها کاربرد دارد.

کار تعمیر کار سی ان سی چیست

کار تعمیر کار سی ان سی چیست ؟

اهمیت تعمیر و نگهداری دستگاه سی ان سی

دستگاه سی ان سی از سه قسمت برقی، مکانیکی و نرم‌ افزاری تشکیل شده است. مهم ترین و اساسی ترین نکته برای تعمیر دستگاه cnc تشخیص نوع عیب است. این کار می تواند به تشخیص خرابی دستگاه کمک کند. تعمیرکار cnc تهران خرابی های دستگاه سی ان سی را پیدا می کنند. نگهداری از دستگاه سی ان سی در حفظ سرمایه تاثیر گذار می باشد؛ چرا که کمتر دچار نقص فنی می شود. همچنین موجب بالا بردن عمر دستگاه و کاهش استهلاک، خرابی و فرسودگی دستگاه سی ان سی می شود. دستگاه سی ان سی از انواع مختلف تعمیرات برق cnc و تعمیرات مکانیکی سی ان سی تشکیل شده است که توسط تعمیر کار سی ان سی تهران انجام می شود. یکی از مهم تربن تعمیرات می توان به تعمیرات برقی سی ان سی اشاره کرد. استفاده و نگهداری از دستگاه سی ان سی باعث ایجاد شرایط ایمنی برای کارکنان است، چرا که از میزان حوادث ناشی از دستگاه سی ان سی جلوگیری می کند. از مهم ترین کاربرد نگهداری از دستگاه سی ان سی نظم بخشیدن به فعالیت های تولیدی آن می باشد.

 

کار تعمیر کار سی ان سی چیست ؟

همانطور که می دانید همه ی دستگاه ها به تعمیرات نیاز دارند؛ بنابراین تعمیرکار cnc تهران با ارائه خدمات می‌تواند به درستی دستگاه های سی ان سی را تعمیر کند. مهم ترین خدمات تعمیر کار سی ان سی تهران، تعمیرات برق  cnc می باشد. از جمله خدمات تعمیر کار سی ان سی تهران عیب یابی دستگاه، بالا بردن دقت دستگاه، تعمیرات روغن ریزی و پمپ روغن، گرفتن لقی تارت تراش، گرفتن لقی محور ها، تعمیرات کلت و فشنگی کلگی سی ان سی، تعمیرات و سرویس های ماهانه می باشد. تعمیر کار سی ان سی تهران اطلاعات کافی در مورد هر سه قسمت اصلی تعمیرات برق سی ان سی، تعمیرات مکانیکی و نرم افزاری دستگاه باید داشته باشد؛ تا در کمترین زمان و با کیفیت بالا خروجی خوبی را از دستگاه سی ان سی بگیرد.

نکات ایمنی در استفاده از دستگاه سی ان سی

برای استفاده از دستگاه سی ان سی نکات ایمنی را باید رعایت کنید. تعمیرکار cnc تهران با تشخیص نوع عیب و تعمیرات برق  cnc می تواند بهترین خدمات را با رعایت نکات ایمنی به افراد ارائه دهد؛ بنابراین این یکی از نکات ایمنی حضور یک فرد به عنوان ناظر دستگاه می باشد؛ با رها کردن کار دستگاه هم امکان بروز خطاها و اشکالات را افزایش می دهد. در هنگام کار با دستگاه حتماً از عینک محافظ استفاده شود، همچنین زمان استراحت کافی برای دستگاه در نظر گرفته شود تا بیش از ظرفیت دستگاه فشار وارد نشود. تمامی قطعات دستگاه سی ان سی بعد از کار باید تمیز شود. در نهایت با در نظر گرفتن نکات ایمنی می توانید از با کیفیت ترین خروجی این دستگاه بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.