بروز مشکلات در دستگاه سی ان سی و راه های رفع آن

بروز مشکلات در دستگاه سی ان سی و راه های رفع آن

بروز مشکلات در دستگاه سی ان سی

هیچ دستگاهی وجود ندارد که پس از مدتی استفاده با خرابی و مشکلات همراه نباشد و دستگاه cnc نیز از این قاعده مستثنی نیست.در این مقاله به برخی از مشکلات که ممکن است برای دستگاه سی ان سی شما بوجود آید و راه های رفع آنها اشاره خواهیم کرد.

خدمات ماشینکاری CNC به دلیل دقت بالا ، بهره وری برجسته ، قابلیت قوی و قابلیت انعطاف پذیری ، روز به روز محبوب تر می شوند.اما وقتی آن را به درستی حفظ نکنیم یا برخی کارهای غلط را انجام دهیم ، کارایی و کیفیت محصول تحت تأثیر قرار می گیرد.

بیشتر مشکلات و خطاهای بوجود آمده در ماشین آلات سی ان سی ، ناشی از خطای کاربر و عدم نگهداری صحیح از دستگاه است.بنابراین اگر افرادی که با آنها کار می کنند ، آموزش کافی ببینند و هم چنین برنامه نگهداری و تعمیر پیشگیرانه در نظر گرفته شود ، دیگر نگران هیچ مسئله ای نخواهید بود.

بسیاری از مسائلی که با آنها روبرو هستید تحت کنترل شما هستند و می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که چنین مشکلاتی را تجربه نمی کنید.شما فقط باید کتابچه راهنمای کاربر را به درستی دنبال کنید و بررسی و تعمیر و نگهداری منظم دستگاه cnc را انجام دهید.

اگر برای رفع مشکلات دستگاه خود به یک شرکت که در زمینه تعمیر دستگاه cnc فعالیت می کند ، نیاز دارید ، امروز با تیم سی ان سی توسکا تماس بگیرید.

بروز مشکلات در دستگاه سی ان سی

خطاهای برنامه نویسی

انواع برندهای ماشین های CNC از جمله دستگاه های راش ماشین، توسط رایانه از طریق زبان برنامه نویسی کنترل می شوند ، بنابراین ممکن است به دلیل خطا در برنامه نویسی CNC مشکلاتی بوجود آید.برنامه نویسی نادرست منجر به خطاهای محصول و توالی حرکت اشتباه خواهد شد.تشخیص این مشکلات برای اپراتورهای تازه کار و بی تجربه دشوار است.

کاربران جدید ممکن است به دلیل بی تجربگی در تشخیص این مشکل تلاش کنند ، بنابراین رفع آن گاهی اوقات دشوار است.خوشبختانه با آموزش خوب ، کاربران جدید می توانند به سرعت یاد بگیرند.

راه حل ها:

– کارمندان جدید را به طور جامع و کافی آموزش دهید.

– برنامه نویسان باتجربه بر عملیات نظارت داشته باشند.

– راهنمای کاربر و دستورالعمل های دقیق را به اپراتورهای جدید ارائه دهید.

– در موارد نادر ، به سادگی دستگاه را خاموش کرده و سیستم را مجدداً راه اندازی کنید.

تنظیمات و ابزارهای نادرست

ابزارها و تنظیمات نامناسب ماشین سی ان سی از دیگر خطاهای رایج کاربر است که اغلب توسط کارمندان جدید یا کم تجربه انجام می شود.این نوع خطاها می توانند باعث ایجاد خراش و سوختگی روی مواد و ابزار شوند.

اگر خود ابزار دارای علائم سوختگی باشد ، ممکن است به این معنی باشد که این ابزار به پایان عمر مفید خود رسیده است و باید جایگزین شود.علائم دیگری که باید مراقب آنها باشید ، لبه های ناهموار یا علائم برش قابل مشاهده بر روی مواد است که معمولاً نشان می دهد سرعت تغذیه بیش از حد ، زیاد است.

بروز مشکلات در cnc و راه حل های آن

نگهداری ضعیف

اگر دستگاه CNC منبت تمیز و روان نشده باشد ، آلودگی بر روی تجهیزات جمع می شود و بر محل و بستن قطعات و خروجی دستگاه تأثیر می گذارد و باعث کاهش دقت می شود.عدم تمیز کردن معمول هم چنین می تواند منجر به انسداد فیلترها و در نتیجه گرم شدن بیش از حد دستگاه سی ان سی شود.تمیز نگه داشتن دستگاه در بین موارد استفاده بهترین راه حل برای حل این مشکلات است.

راه حل ها:

– دستگاه مورد استفاده را به طور مرتب تمیز و نگهداری کنید.

– سطح خنک کننده ها یا جریان هوا را بررسی کنید.

پچ پچ یا لرزش

ارتعاش یا پچ پچ زیاد در دستگاه CNC کیفیت قطعه را کاهش می دهد ، بر دقت ابعاد تأثیر می گذارد ، از دوام ابزار و دوام دستگاه می کاهد و حتی روی عمر دستگاه شما تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که شناسایی مسائل و یافتن راه حل برای حل این مشکلات ضروری است.درک اینکه چه چیزی باعث بروز خطا می شود ، در درجه اول کلیدی برای جلوگیری از وقوع آن در آینده است و باعث صرفه جویی در وقت ، هزینه و مواد می شود.

اگر همه این احتمالات را از بین برده اید و فکر می کنید خود دستگاه مقصر است ، با تعمیرکار cnc تماس بگیرید.

1 پاسخ
  1. Mehbi jafari
    Mehbi jafari می گوید

    دستگاه فرز CNCبنده بااین مشکل مواجه است هنگام کارکردن در قالب دستگاه وسط برنامه متوقف میشه باید برنامه راازاول تاجایی که کار کرده پاک و بقیه برنامه را به فلش زده و دوباره راه اندازی شود لطفاً راهنمایی بفرمایید سیستم زیمنس ۸۰۲bمیباشد

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.