روش‌ های انتقال داده از سی ان سی به کامپیوتر

آشنایی با روش‌ های انتقال داده از سی ان سی به کامپیوتر

مقدمه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای انتقال داده به جای استفاده از سخت افزارها از دستگاه‌ های cnc استفاده می ‌کنند. تقریباً برای هر اپراتوری وجود این ماشین ها نیاز می ‌باشد، چرا که هدف آن ها منتقل کردن داده ‌ها بدون تغییر و در واقع کنترل داده‌ های ورودی و خروجی به کامپیوتر است. برای باز کردن یا تکرار یک پروژه شما بایستی داده‌ ها را بدون اشتباه از طریق cnc در یک فایل امن ذخیره نمایید، این کار باعث می ‌شود که داده‌ های شما بدون هیچ خطا و تغییری مجدد قابل اجرا باشند.

 من در این مقاله به شما روش‌ های انتقال داده از سی ان سی به کامپیوتر را معرفی می کنم و به صورت خلاصه راجع به آن ها توضیحاتی ارائه می ‌دهم. در صورت علاقه ‌مندی به این مبحث و یاد گیری بیشتر می ‌توانید تا پایان مقاله من را همراهی کنید. برای این که داده ها از دستگاه شما به درستی به کامپیوتر منتقل شود، نیاز دارید تا بهترین مراکز فروش دستگاه سی‌ ان‌ سی را انتخاب کرده و با اطمینان از میزان کیفیت دستگاه های آن، دستگاه کات سی ان سی مد نظر خود را خریداری کنید.

 انتقال داده از cnc به کامپیوتر چگونه انجام می شود

 انتقال داده از cnc به کامپیوتر چگونه انجام می شود؟

همان طور که می ‌دانید یک کاربر برای تکمیل پروژه ی خود نیاز به ذخیره ی اطلاعات آن دارد، تا بتواند مجدد آن ها را هر بار که نیاز داشت، اجرا کند. بنابراین بهتر است که از یک دستگاه جدا گانه مثل: ماشین‌ های cnc برای ذخیره سازی آن ها استفاده کند، تا این داده‌ ها پاک نشوند یا تغییراتی در آن ها به وجود نیاید. روش‌ های انتقال زیادی برای داده‌ ها وجود دارند. در واقع با توجه به این که چه نوع داده‌ ای را باید انتقال داد. این روش‌ ها متفاوت می ‌باشند. در ادامه به بررسی انواع داده های دستگاه cnc می پردازم.

منظور از داده‌ های سیستم cnc چیست؟

دستگاه‌ هایی مثل: سی ان سی چوب، دستگاه کات MDF و غیره همگی تمامی مراحل کارشان را بر اساس داده های اطلاعاتی که در آن ها ذخیره شده است به انجام می ‌رسانند. گاهی این داده‌ ها به خاطر نحوه ی تولید ماشین  ها توسط هر شخص کمی با هم دیگر متفاوتند. اما به طور کلی برای این که کاربر همیشه به این اطلاعات حتی در زمان خرابی دستگاه دسترسی داشته باشد، بایستی بتواند از آن یک نسخه پشتیبان تهیه نماید.

به همین خاطر دستگاه سی ‌ان‌ سی تمامی این اطلاعات را در یک فایل ایمن ذخیره می ‌کند و استفاده از آن برای تکمیل شدن هر پروژه ای ضروری است. در واقع می ‌توان گفت از طریق داده‌ های سیستمی می‌ توانید به پشتیبان ‌گیری آن ها و ادامه ی انجام پروژه  ادامه دهید.

منظور از داده‌ های سیستم cnc چیست

برخی از داده های سی ان سی برای انتقال به کامپیوتر

معرفی متغیر های مایکرو سفارشی

متغیر های مایکرو سفارشی در دستگاه‌ های سی ‌ان ‌سی وظیفه ی کنترل تایمر ها را دارند و از آن ها به منزله ی ثابت‌ های سیستم و مقادیر کالیبراسیون توسط پروب‌ های اسپیندل استفاده می ‌کنند.

آشنایی با داده‌ های آفست ابزار

برای استفاده و انتخاب ابزار های برشی مناسب در ماشین های سی ‌ان ‌سی از یک سری داده‌ ها به نام آفست ابزارها استفاده می‌ کنند. به طور کلی توسط این داده‌ ها شعاع برش و شکل هندسی وسایل و میزان سایشی که باید توسط آن ها صورت بگیرد با توجه به یک سری کد های جی 10 که در آن ها تعریف شده است، تعیین می شوند و به راحتی با خروجی گرفتن این اطلاعات از اکسل می ‌توانید ابزار های مناسب با کار خود را تهیه کنید.

فیکسچر آفست

دستگاه‌ های cnc هر زمانی که روشن و شروع به فعالیت روی چوب، سنگ و غیره می ‌کنند، نیازمند یک سری داده ی اولیه می ‌باشند که به آن ها فیکسچر آفست می ‌گویند. در واقع مقدار کمی از این داده‌ ها همیشه در دستگاه به صورت ثابت باقی می ‌مانند، تا هر زمان که نیاز به حکاکی و فرز کاری توسط دستگاه cnc و تکرار همان فرآیندهای قبلی باشد با دستورات G10 که در داده‌ های آفست فیکسچر وجود دارند، مجدد همان کار توسط ماشین بر روی متریال مورد نظر انجام شود.

از چه روش هایی می ‌توان برای انتقال داده ‌ها از سی ان سی به کامپیوتر استفاده کرد؟

با توجه به این که مدل دستگاه cnc چیست و چه عملکردی دارد و نوع داده ‌ها همان طور که ذکر کردم روش‌ های انتقال داده از سی ان سی به کامپیوتر مختلفی می توان استفاده کرد که هم می ‌تواند به صورت یک ارتباط سیمی باشد و هم به شکل بی سیم قابل استفاده باشند. در زمان ‌های قدیم از دیسک ‌های فلاپی و نوار پانچ برای انتقال سازی اطلاعات استفاده می ‌کردند، که امروزه از روش‌ های استاندارد تری با نام‌ های V24, RS485 و RS232 به جای آن ها استفاده می کنند.

از چه روش هایی می ‌توان برای انتقال داده ‌ها از سی ان سی به کامپیوتر استفاده کرد

_ یکی دیگر از این روش‌ ها کنترل عددی است. به این منظور که در صورت کافی نبودن حافظه ی دستگاه سی ‌ان‌ سی برای ذخیره ی سازی در ابتدا اطلاعات را به کامپیوتر متصل به آن منتقل می ‌کنند و سپس آن ها را به فایل ‌های کوچک ‌تری تبدیل می‌ نمایند و به ماشین سی ان سی منتقل می‌ سازند که به این تکنیک کنترل عددی توزیع شده می ‌گویند.

_ در روش بعدی با متصل کردن کابل‌ های LAN یا وای فای و هم چنین اترنت می ‌توانید با برقراری ارتباط بین کامپیوتر و دستگاه cnc اطلاعات را بین آن دو انتقال دهید.

نتیجه گیری

من در این مقاله به بررسی مدل ‌های مختلف داده در دستگاه‌ های سی ‌ان‌ سی و روش‌ های انتقال داده از سی ان سی به کامپیوتر، پرداختم. همان طور که در این مطلب خواندید. برای منتقل سازی این داده‌ ها مدل دستگاه و عملکرد آن و هم چنین نوع و حجم داده ‌ها و زمانی که باید انتقال شوند و یا از آن ها پشتیبانی گردد از اهمیت بالایی بر خوردارند و شما قادر به استفاده از تکنیک ‌های مختلفی برای این کار هستید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.